Wat is de visie op technologie in recruitment?
Als organisatie staan wij voor innovatie in MarTech. Of het nou ecommerce is of recruitment, wij zijn van mening dat er nog te weinig wordt gedaan met data, automatisering, etc. Met name in de recruitment branche zien wij dat er nog grote stappen te behalen zijn op dit vlak.
Feitelijk is ecommerce relatief simpel ten opzichte van recruitment: (bijna) alles gebeurt op de website. Een transactie is een transactie, dat is in principe je eindpunt. Recruitment is een heel ander verhaal. Een transactie op je jobsite (sollicitatie) is eigenlijk pas het begin. Met ontwikkelingen als Direct Apply functies op jobboards en Lead Ads op Meta en LinkedIn vinden veel sollicitaties vaak ook niet eens op de jobsite zelf plaats. Vervolgens moet je uit de zeeën van data die het ATS heet nog eens de juiste gegevens weten te halen om iets te kunnen zeggen over de kwaliteit van de sollicitaties. En oja, dan moet je de (monetaire) waarde van een plaatsing ook nog uit je financiële software halen.
Kortom: recruitment is complex. Die complexiteit moet bedrijven echter niet ervan weerhouden om juist wel meer data-gedreven te werken. Wij geloven erin dat data gerelateerde tools als de Talent Tracker, maar ook het toepassen van slimme automatiseringen, de gehele recruitment wereld naar een veel hoger niveau kunnen tillen.